Egy német fürdőszoba márka hazánkat választotta, mint start-up inkubátort, a KERKOM pedig azt a felkérést kapta, hogy építsük fel az új márkát itthon úgy, hogy az továbbvihető legyen Európa számos más országába. Az imhaus német fürdőszobák számára integrált kampányt építettünk fel, amellyel az értékesítés számára azonnal leadeket generáltunk, míg a magyar piacon megfelelően bevezettük az új márkát.

Másképp, mint a piac eddig…

Az új márka egyből egy új piaci magatartást választott – a versenytársak vizsgálata után világos volt számukra, hogy egészen új megközelítéssel kell a hazai fogyasztókat kezelni. Ha belegondolunk, akkor fürdőszobát életünkben 2, maximum 3 alkalommal építünk, így hozzáértés nélkül kezdünk bele ebbe a drága mulatságba. A német márka egyértelmű célja az, hogy a hiányzó tudást a felkészült szakértőivel pótolja, és a termékválasztás ne pusztán gazdasági döntsés legyen. A vevők megközelítése így lényegesen jobban a szolgáltatásra összpontosít, ami más típusú kommunikációt is igényel.

Kompetencia kommunikáció

A szakértelem kommunikációjához tudás alapú tartalomkommunikációt választottunk, amelyet több csatornán is futtatunk. A márka weboldala két részre lett osztva: a magazin és a webshop/katalógus részre. A magazin oldalon folyamatosan jelennek meg a hasznos cikkek a fürdőszoba témákban a márka szakértőitől, valamint a kereskedelmi ajánlatok.
A weboldal mellett fut egy támogatott, de önálló blog az nlc.hu rendszerében, amely rendszeresen kap nagy figyelmet a témái és a közvetlen stílusa miatt. Ezen a blogon fiatal lakberendezők írnak.
A márka bevezetéséhez egy több, mint 300 (!) megjelenéses TV miniprogram kampányt is indítottunk, melyben díjnyertes lakberendezők segítenek a fürdőszoba felújításának kérdéseiben. A TV műsorhoz önálló weboldal is indult, hogy kellően külön tudjuk kezelni a márka alap tartalmaitól (és ne legyen káosz az oldalon). Eemellett rendszeresen szakértőként jelenik meg a márka szakembere a kereskedelmi csatornákon.
A cikkek, videók, egyéb tartalmak folyamatos Facebook támogatást kapnak.

Fürdőszoba percek: televíziós miniprogram

TV2 Babavilág szakértői interjú

Showroom és környezete

A márka által kiválasztott környezet a budaörsi bevásárló park, ahol más hasonló márkák is jelen vannak, így nem ismeretlen az övezet a vásárlók számára. A parkban a showroom-hoz vezető úton folyamatosan jelennek meg az irányító táblák, és az aktuális kereskedelmi üzenet. Az egységes üzenetrendszert a homlokzaton zárjuk, amelyre hatalmas bannerre került fel az időszakos ajánlat.
A showroom – fürdőszoba szalon – bejárata környékét az első vevői reakciók alapján alakítjuk át folyamatosan. A bejáratban ismételjük a magazinokból és az online hirdetésekből megsimert ajánlatot.

Google, Facebook, fórum, blog

A közösségi médiából (ami nem pusztán a Facebook) szerezzük meg a tartalmak írásához szükséges aktuális “buzzword” kulcsszavakat, melyek alapján elkészülnek a tartalmak. Ezeket a márka magazin oldalán postoljuk, majd a Facebook segítségével juttatjuk el a kiválasztott közönséghez. A cikkek bekerülnek a Google AdWords hirdetési rendszerén keresztül a keresési folyamba is dinamikus hirdetési beállításokkal. A blogokban és a fórumokon ezután organikusan jelennek meg. A GoogleAdWords rendszerében folyamatosan futnak a kereső- és display hirdetések.

A Shadowplay Films közreműködésével készített reklámfilm a SuperBowl idejére időzítve

Lead generálás

A tartalmak és a kersőhirdetések segítségével többezer látogatót érünk el folyamtosan, amelynek közel 10%-a érdekelt fürdőszoba felújításban. Számukra minden cikk, video vagy egyéb tartalom mentén kereskedelmi ajánlatokat mutatunk, melyek igénybevételéhez regisztrálniuk kell. Ez az egyre növekvő adatbázis támogatja az értékesítés munkáját.

Innovatív promóció – Construma

A 2014-es Construma OTTHON Design kiállítás- és vásárra egy teljesen egyedi megjelenéssel érkeztünk. A versenytársak kivétel nélkül minta fürdőszobákat építenek, számos terméket állítanak ki, és ez a jelentős költségráfordítás csak nagy szerencsével térül meg. Mi ezzel szemben úgy döntöttünk, hogy “játszani” megyünk, azaz megmutatni a vevőinknek, hogy a fürdőszoba felépítése valóban lehet élvezetes.

A stand működése részletesen

A stand három részből állt:

  1. a felnagyított (1:1) tervező felületen mindenki próbára tehette magát és/vagy a szakértőinket, hogy hogyan építené meg fürdőszobáját;
  2. a kivetített látványterveken a kész csomagokat és a termékeket lehetett böngészni az értékesítők segítségével;
  3. az iroda részen már konkrét tervezés és beszélgetés zajlott, ahonnan akár kész tervekkel lehetett hazamenni.

A kiállítási jelenlét eredményeként minden versenytárs gratulált az ötlethez és a kivitelezéshez – értékesítő kollégáink pedig rengeteg új érdeklődővel lettek gazdagabbak.

Összegzés

A KERKOM 2007 óta dolgozik azon, hogy működésével eredményeket termeljen ügyfeleinek. Ezúttal olyan partnerünk van, amely napi szinten méri a kommunikációs munka erdményeit és precízen köti össze a marketingre költött Forintokat és a vele megtermelt rövid- vagy hosszabb távú nyereséget. Be kell lássuk – bár először ijesztőnek tűnik egy ilyen mértékű folyamatos ellenőrzés, mégis hatalmas segítséget nyújt a tervezési munkában. Hiszen minden egyes lépésünkről pontosan tudjuk, hogy miért hozott sikert vagy kudarcot.

Tanultunk is német pertnerünk vezérigazgatójától egy mottót a fentiekhez:

“Fail fast and improve for success” – “Hibázzunk gyorsan, fejlődjünk a sikerért”

Van véleménye. Mondja el.

Ossza meg vagy lájkolja a cikket, ha talált benne hazsnos tartalmat. Írja le ha kérdése vagy véleménye van.