Leadgenerálás

Értékesítés és marketing - legyen a leadgenerálás a marketingfolyamat szerves része

Mit jelent a leadgenerálás?

Az Ön cégének is vevőkre van szüksége. Ezek a vevők mindenhol jelen vannak, de szüksége van egy jól működő rendszerre, ami eléri őket, felkelti az érdkelődésüket, és kiváltja, hogy megadják az elérhetőségüket annak reményében, hogy Ön majd kiszolgálja őket.

Az adatgyűjtést nehezíti, hogy bizalmatlanok vagyunk, ha az adatainkat kérik, és az adatgyűjtést számos adatvédelmi szabály korlátozza, melyek be nem tartásáért jelentős büntetést fizethet.

A leadek megszerzése azonban ennek ellenére nem atomtitok, Ön is elvégezheti, ha van hozzá ideje, energiája és megfelelő tudása. Elsőként értsük meg a vevővé válás legfontosabb lépéseit, majd pedig minden fázishoz alkossunk leadgeneráló eszközöket.

Kérjen ajánlatot saját céljaira!

Delegálja a leadgenerálás feladatait részben vagy teljesen, és akár 14 nap múlva máris elindulhat a saját leadgeneráló motorja.

A vásárlóvá válás fázisai

látens szükséglet

A vevő még nem fogalmazta meg a vásárlási szándékát.
Feladat: igényfelkeltés

U

megoldáskereső

A vevő megoldást keres egy konkrét szükségletére.
Feladat: figyelemfelkeltés, érdeklődés megszerzése

előnyvadász

A vevő az általa ismert megoldásokat hasonlítja össze.
Feladat: elkötelezés

vásárló

A vevő jelzi a vásárlási szándékát.
Feladat: kiszolgálás

Hogyan illeszthető be a cége életébe egy külső leadgenerálás?

Ahogy az IT-t, a könyvelést és az irodaszerek beszerzését is lehet külső forrásból megoldani, úgy a leadek megszerzése is delegálható házon belül egy kollégának és házon kívül egy szakértő csapatnak. A kérdés inkább az, hogy hogyan működik együtt az Ön marketinges- és értékesítő csapata az új leadgeneráló rendszerrel. Fontos, hogy együttműködés legyen, hiszen a nap végén az eladások igazolják mindegyik csoport hasznosságát.

Leadgenerálási módszerek

Érdeklődés alapú kvalitatív

Leadagenerálás a felhőből érdeklődés alapján

Ajánlás: Új adatbázis építésére ajánlott módszer, amely hasznosítja a közösségi média erejét is.

Részletek

Módszer: A potenciális ügyfélkör pontos meghatározása (akár több csoport is). Az ügyfél által kínált termék/szolgáltatás haszoncéljainak és a potenciális ügyfélkör érdeklődésének megfelelő kampány microsite készítése, amelyen a leadgenerálás zajlik. Az érdeklődési kör, demográfia, területi elhelyezkedés, társadalmi státusz, végzettség, stb. és/vagy meghatározott kulcskifejezések alapján kampány indítása az online felületeken. A kampányból érkező érdeklődők adatbázisba generálása a kampány microsite-on űrlap segítségével (leadgenerálás) és az így létrejövő adatbázis átadás az ügyfélnek további kezelésre.

  • hatékonyság
  • költség
  • időráfordítás

Adatbázis alapú kvalitatív

Leadagenerálás előzetes önszelekcióval

Ajánlás: Megfelelő méretű saját adatbázissal rendelkező vállalatok számára ajánlott módszer.

Részletek

Módszer: Az igények alapján megvásárolt adatbázis emailes kontaktálása. A reagáló (emailt megnyitó vagy a benne található hivatkozásra kattintó) kontaktok telefonos kontaktálása és az ügyfél számára előkészítése (Érdeklődő / Elutasító / Semleges). Az így létrejött adatbázisok (Érdeklődő vagy Érdeklődő + Semleges) átadása az ügyfélnek.

  • hatékonyság
  • költség
  • időráfordítás
b

Adatbázis alapú kvantitatív

Leadgenerálás telefonos lekérdezéssel

Ajánlás: Megfelelő méretű saját adatbázissal rendelkező vállalatok számára ajánlott módszer.

Részletek

Módszer: Az igények alapján leválogatott adatbázis telefonos/emailes/egyéb kontaktálása és Érdeklődő / Semleges / Elutasító csoportra osztása. Az Érdeklődő csoport átadása az ügyfélnek további felhasználásra.

  • hatékonyság
  • költség
  • időráfordítás

Melyik leadgenerálási módszert válasszam?

Azt, amelyik a legtöbb ügyfelet hozza Önnek. Nincsen egyetlen üdvözítő megoldás, sőt, egyes vállalatoknál a fenti leadgenerálási módszerek kombinációja működik a legjobban. Amire azonban érdemes figyelnie: az ismeretlen adatbázisok alapján zajló hideghívások nem csak zavaróak, de a vállalat megítélését is rendkívül negatívan befolyásolják. A jó módszerek kiválasztásával azonban a leadek egyben a siker zálogai is.

Adatokból új ügyfél

Konverzió

Számos ponton mérhetünk konverziót – kattintások száma, regisztrálók száma, kvalifikált leadek száma, eladások száma, visszatérő vásárlók száma… A marketingmunka egyik pillére a pontos mérés, ezért a kampányok során folyamatosan vizsgáljuk a konverziót. Szükség esetén pedig finomhangoljuk a kampányt.

Minden kattintás mögött látens vagy azonnali vásárlási igény van. A mi feladatunk, hogy az értékesítő kollégái elfoglaltak legyenek és a folyamatosan épülő adatbázisa egyre értékesebb adatokat tartalmazzon.

Leadgenerálás kampány példa

Online eszközökkel érdeklődés alapú adatbázist hozunk létre egy dedikált kampányweboldalon. Ezzel párhuzamosan nyilvánosan elérhető adatbázisokon keresztül leadeket generálunk, amelyekre kontroll eDM-et küldünk ki. A pozitívan reagálók kerülnek be az adatbázisba. A két adatbázist átadjuk az értékesítőknek, akik kontaktálnak és zárnak. Az érdeklődő de nem vásárló leadeket remarketinggel kezeljük. (Lásd: ábra)

Kérjen ajánlatot most - kezdjük a kampányát 14 napon belül!

Hívjon minket!

Tegye fel kérdéseit, mondja el a feladatot, amire megoldást vár.
Munkanapokon 9:00 – 17:00 között várjuk hívását.

+36 1 501 34 63

Tapasztalatunk Önnek dolgozik

éve a piacon

ügyfél

kampány

Irodánk

Panoráma irodaház
1134 Budapest, Váci út 19.
Bejárat a Lőportár utca felől

Kapcsolatok

+36 1 501 34 63
iroda@kerkom.hu
skype: kerkom.hu

Cégadat

Habilitás Kft. | KERKOM Divízió
1136 Budapest, Hegedűs Gyula u. 40.
ASZ: 12372429-2-41
MKB 10300002-20180221-77083285
NAIH-51997/2012

KERKOM iroda

1134 Budapest, Váci út 19. Panoráma irodaház Bejárat a Lőportár utca felől